Fössta tossdan i mass

I torsdags var det ingen vanlig dag. Det var dejtdag med Madeleine och vi stämde träff på Balck, ett av hennes favvofik (och Jespers kaffebutik nummer 1). Nu lät det som att jag inte gillar stället alls men jag har helt enkelt inte hängt där lika mycket som ovan nämnda men det är definitiv en favorit.
 
 
Madde är nog min främsta vapendragare när det kommer till att fira Fössta tossdan i mass, vilket det ju var i torsdags. Tyvärr hade de ingen massipantååta som sig bör men det gick lika bra med varm choklad, youghurt och granola. Fånigt av mig att fira ett lustigt dialektalt uttal när jag knappast pratar småländska kanske men jag är ju en sucker för traditioner vare sig de är udda eller inte och bor man i [kiaaahlmaaaaaa] så gör man.
 
 
Fast egentligen var det kanske mest ett peppmöte för om det är något hon är bra på den där Madeleine (förutom att prata småländska) så är det att peppa. För det första fick jag ju den ljuvligaste av blombuketter och sen, när kaffet/chokladen var urdrucket och hennes lilla busfrö ledsnat på att sitta stilla så gick vi en lång promenad i regnet och sa så många klokheter vi bara kunde komma på.
 
 
Till exempel sitter jag nu med min drömlista, för att inte ägna alltför mycket tid av livet att göra odrömmiga saker. Dessutom ska jag fila på min shitlist, som Frida tipsade om i helgen. Använder ni er av den här typen av affirmationer och mentala storstädningar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback