All quiet on the eastern front

Jösses, det var verkligen inte min mening att gå under radarn så här. Men den senaste tiden har jag jobbat som en liten dåre för att köpa mig tid för en idé som jag gått och burit på i snart ett år. Därav tystnaden. Har det inte varit privata inredningsuppdrag (har konsultat en lägenhet som en snickare renoverat i ett halvår nu. Så himla roligt att få ha ett finger med genom hela processen) så har det varit stylinguppdrag för olika möbelföretag och faktiskt ett rent fysiskt lagerarbete en period. Jobba och spara pengar på hög för att nu kunna ägna merparten av tiden till att affärsutveckla.Så svårt det där, att sålla bland det man brinner för och det som på sikt kan ge mer plats för det jag vill ägna mig åt mest i världen. Dessutom måste jag göra något åt bloggens infrastruktur. Jag själv tycker inte att det är jättekul att gå in på den så vad ska då inte du som läsare känna!?
 
Inser att det börjar likna "vargen kommer, vargen kommer" när jag upprepade gånger dyker upp, drar en snyfthistoria om hur lite tid jag har för bloggen, lovar att bättra mig för att sedan försvinna i ytterligare några veckor. Fattar verkligen det. Men du som är en trogen läsare som ändå hoppfullt kikar in här med jämna mellanrum (statistiken talar för att det är så). Vad vill DU mötas av nästa gång? Har du ett önskeinlägg? En ny spännade kategori eller något annat du är sugen på? Faktiskt har jag en hel del på lager själv men det vore ännu skojsigare att se om det finns något jag ska prioritera särskilt. För att bryta tystnaden. Lite mer "bara nytt på östfronten".
 
Idag har jag suttit på kontoret jag har tillgång till nu när jag ska sjösätta min idé, inte särskilt tråkig utsikt eller hur?!
 
Mobilbild: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Anonym

En Kalmar-guide!

Svar: Ja, vilken toppenidé!! Tack för inspirationen jag fick nu 🥰
Little miss fix it

2019-03-20 @ 09:01:12
Postat av: Marja

Tycker du har en fin blandning av ämnen på bloggen. Så mer frekvent uppdatering med lite av allt, skulle jag säga för egen del. Tycker det låter superspännande med den där affärsidén, alltså själva processen, inte bara slutresultatet. Och DIY förstås! Särskilt hur man återbrukar gamla grejer, hellre än att köpa nytt. Har själv ett sekelskifteshus, så det här med att ta hand om/renovera gamla hus är också intressant. Ja, du ser, lite av allt :-)

Svar: Tack för input! Intressant att höra att processen kring affärsidén är intressant. Vilken typ av upplägg tycker du skulle vara inspirerande? Behöver själv mer praktiskt DIY i mitt liv så ska bli bättre på att dokumentera det med. Tack för att du följer!
Little miss fix it

2019-03-22 @ 13:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback