Fredagsfeeling

Idag tänkte jag göra en snabb ninjalandning här för att hålla visionen om en levande blogg uppe. Det känns som om bloggen ligger i koma med livsuppehållande åtgärder sedan en lång tid tillbaka men jag är inte den som vill dra ur sladden precis. Jag VILL ju faktiskt blogga mer men har inte riktigt hittat en form som åtminstone ger lika mycket energi som det tar de senaste två åren eller så. Men hoppet är det ju sista som överger en, eller hur?! Har du som läsare någon tanke om hur det (förutom en regelbundenhet i uppdateringarna) kan bli roligare att kika in här?
 
Fredagar idag! Fredagar är fasiken smått förtrollande tycker jag, är alltid sjukt pepp på fredagar och har liksom en sprittande känsla i kroppen! Idag jobbar jag hemifrån så jag ska lyxa med att lunch ihop med en f d Tengbom-kollega. Så vad gör jag om dagarna kanske ni undrar? Jo, sedan i höstas jobbar jag med ett pilot-projekt för Ikea, alltså en testlansering av ett sätt att visa baskunskap inom heminredning på, på ett inspirerande sätt. Jag har ett fantastiskt team runt omkring mig vilket är superkul och vi har slutpresentationen av 13 idéer på torsdag i nästa vecka så det är väldigt mycket att göra. Plåtningen av alla idéer kommer att ske i ett magiskt vackert hus på Österlen i slutet av februari. Längtar!
 
Utöver detta så jobbar jag med ett byggbolag i Kalmar som renoverar en lokal som ombildas till bostadsrätt och kommer att säljas under 2020. 100kvm utan fönster som håller på att förvanslas till härliga 3 ROK, med fönster såklart. Just nu är det så roligt att få se planlösningen växa fram och i dagarna är det dags att beställa köket. Ångesten över att beställa bänkskiva innan köket finns på plats och man kan kontrollmäta! Men med 5-6 v leveranstid så är det bara att gilla läget och hålla tummarna. Vissa ytskikt har jag inte satt än men det mesta finns i huvudet och behöver bara komma ner på pränt.
 
Det finns även en tredje grej jag håller på med, ännu ett pilotprojekt faktiskt. Det är ju lite småklurigt med piloter, det är ju liksom test och man vet ju aldrig om ett test verkligen kommer att få luft under vingarna eller om det blir platt fall. Jag hoppas verkligen att det flyger och på måndag blir det ett första telefonmöte med hela teamet eftersom vi sitter lite utspridda i landet. Kan säga så mycket som att det rör sig om rörlig bild så håll alla tummar och tår för att det ska bli något av det så att jag kan berätta mer framöver.
 
På det privata planet så har vi fått en sjuårig liten hästtok här hemma och jag som ridit under hela min uppväxt börjar gilla tanken på att vara ponnymamma mer och mer. Sedan drygt ett år tillbringar vi minst en dag i veckan i stallet och på sistone så har både jag och Jesper typ omedvetet börjat skicka varandra Hemnet-länkar på hästgårdar. Herregud vi får se var detta slutar! Kan man sälja en hundraåring med ett lönnrum på övervåningen? Det utrymmet ska ju bli klädkammare så småningom men sedan jag flyttade väggen i Boo's rum är det bara ett tomt igenbyggt mellanrum mellan våra sovrum. Undrar hur lång tid det skulle ta för nya ägare att hitta det utrymmet hehe? Som ni hör är det bara drömmar, vi ska självklart renovera färdigt övervåningen (vårt sovrum och klädkammaren) innan vi gör något annat, men jag älskar att drömma om ett alternativt liv eller spännande hus. Svimmade nästan när jag hittade denna veterinärklinik till salu. Och att ingen i familjen råkar vara veterinär det är väl en värdslig sak, kolla bara köket!!
 
Mäklarbilder via Bjurfors Skåne, läs mer om objektet här
 
Önskar er en fin fredag och en härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh så trevligt med en uppdatering av bloggen! Är en trogen följare sedan länge och kikar in då och då i hopp om att bloggen ska andas lite 😊 Vill gärna följa med i dina tankar kring hem och projekt och liv fortsatt, gillar ditt sätt att skriva och du verkar så härlig, men du måste ju såklart hitta ditt egna sätt att förhålla dig till bloggen som känns hållbart för dig. Mvh Josefin

Svar: Tack Josefin för din kommentar!! Ett andetag i taget så kanske det blir liv i det här vårdpaketet till blogg också ;)
Little miss fix it

2020-01-25 @ 21:47:45
Postat av: Emma Thun

Ventrinär eller inte - kör! Köp!
Min yngsta dotters högsta dröm också...

2020-01-26 @ 08:20:45
URL: http://emmassamling.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback