Städkul - nya doningar piggar upp

Idag var det städdags här hemma. Något som jag tidigare avslöjat inte hör till favoritsysslorna precis. I min jakt på dyna till solstolen sprang jag in på Rusta igår. Någon dyna hittade jag inte men gott och väl nya städprylar och då erinrade jag mig plötsligt att Hildur (än en gång) har bloggat om de härliga städgrejerna där, men inte att de fanns i mina favvofärger! I ganska nya städboken "Svabba rent" har jag precis lärt mig att man ska ha minst tre mirakeltrasor - en till badrummet, en till köket och en till vardagsrummet (tänk vad skönt att man slipper städa sovrummen, kontoret och hallen...). Detta tog jag fasta på och köpte ett 6-pack som då räcker till två omgångar. Alltsammans detta för bara 99,50! Diskhandskarna kommer från IKEA. Förutom justa grejer kan man göra städningen roligare genom att;
  • sätta på örongodis - favoritskivan på ganska hög volym (så den överröstar dammsugaren)
  • belöna dig efteråt, här blir det scones & te
Those days are gone när städning var ett rent helvete...


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag köpte ett likadant set på Citygross, där kunde man kombinera färger fritt, valde då med ett blått skaft. Städningen blir så mycket roligare med färger och musik!



Tack för en jätte fin blogg och massvis med fina tips! Önskar lite mer pyssel-tips, om du har några på lager?



Kram Anna

2009-06-09 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback