Ett livstecken, svenska dialektmysterier och varför jag tänker på salta hav när jag jobbar

Alltså, det är inte så att jag ignorerat de frågor som faktiskt luftades under frågestunden, jag har bara fått välja bort bloggen i ett par extra dagar än vad jag först tänkte. Eftersom många (liksom jag gjorde) när drömmen om att jobba på Ikea, eller som inredare handlade de flesta frågor om det och jag ska försöka sammanställa ett dokument som blir lättklickat. Lite som FAQ, så fort jag bara orkar. Åksjuk på tåget och de senaste dagarna jobbas det dag som natt (nåväl, det känns som det) på vårt examensarbete för utbildningen. Jag t o m bor i Älmhult de här två veckorna för att verkligen kunna klämma ur dygnet på timmar och inte slösa dem på pendling.

Slutuppgiften då? Den är skitrolig, urspännade, tänka-utanför-boxen-härlig! och galet energikrävande. Inte nog med att jag ska vara superkreativ, jag ska dessutom jobba med två kollegor som kommer från två väldigt olika länder med allt vad det innebär från språk och kultur till personlighet. Språk ja. Min engelska håller sakta men säker på att bli en komplett sån där lattjo älmhults-engelska som de flesta inom Ikea pratar. Ja ni vet, den snygga london-accenten som jag försökte lägga mig till med som au-pair -98 har rätt snabbt filats ner och förenklats till en svengelsk gröt med dialekt (jag som är född i Nyköping, som tillsammans med Uppsala är "rikssvenskans" hemvist, undrar ibland förvånat vem som sa något när jag öppnar munnen). Men lärorikt är det, fast kanske inte på ett lingvistiskt plan.
Nu är det dags för tredje dagen i vårt konferensrum där vi ska hitta på en smashing grej kopplat till heminredning och det är den här väggen jag sitter och stirrar på medan hjärnan går på högvarv. Den för tankarna till en bikini jag hade i samma färger och det är ju inte helt oinspirerande nu när våren ligger i startgroparna. Bebisen mår toppen för er som frågat och hängde med på löpbandet igår och fick lite smågodis på sängen innan jag gick upp imorse -Sådan mor sådan jätte(jätte)avokado. Hej! så länge...
Mobilfoto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack Sara för att du är så underbar! Nu började jag dagen, precis som jag lovat mig själv att alltid göra, med att le ett stort fett leende! Du kan skriva om vilket ämne som helst, jag blir alltid lika glad när jag kommer in här! Stor kram till dig

2012-03-23 @ 08:01:16
URL: http://www.inredningswaagen.se
Postat av: Emelie

Tack Sara för att du är så underbar! Nu började jag dagen, precis som jag lovat mig själv att alltid göra, med att le ett stort fett leende! Du kan skriva om vilket ämne som helst, jag blir alltid lika glad när jag kommer in här! Stor kram till dig

2012-03-23 @ 08:01:17
URL: http://www.inredningswaagen.se
Postat av: Bodypalace

Gör gärna ett besök i min kanske lite ovanliga blogg men ack så nyttig. (inget för sånna som inte gillar omklädningsrum)



Fler besökare är inget jag presonligen vinner på. Budskapet är vikigast. Tillsammans kan vi få fler att må bättre och stoppa det som sker att alla ska se ut på ett visst sätt för att accepteras.



Så hoppas denna lilla reklamkommentar är okej, annars får du skälla ut mig så gör jag aldrig om det! =)

2012-03-24 @ 09:56:55
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback