Here we go again

Ekollonbebisar all over the plejs. I många, många veckor har jag haft ett gäng liggandes på ett fat som jag bytt vatten på varannan dag ungefär utan att det hänt något på groddfronten ("3 veckor att gro, 3 veckor att spira" -yeah right) så ikväll ledsnade jag och skramlade fram ett gäng småvaser. Infallet kom sig faktiskt av nålarna som låg och skräpade på bänken från Jespers nya skjorta, perfekt för att balansera ekollon på vaskanten med och nu hoppas jag att de ska få fart. I fjol gav jag upp men nu håller jag alltså tummarna för att utdelningen ska bli lika lyckosam som för 2,5 år sen.
 
Okej, lite ekodling får påbörja mitt veckoslut, vad har du för helgplaner?
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, vad skoj! Ett gäng med nya små ekollon bebisar. Tänk att det är 2,5 år sedan vi fick vårt ek-träd, som fortfarande växer o växer... Kram

Svar: På bara två dagar har dessa raringar börjat vifta så smått på svansarna, tänk att det alltid är odlarens fel när skörden inte går som en vill... ;) Kram
Little Miss Fix It

2014-11-15 @ 14:19:56
Postat av: Erica

Jag har också två små ekollonbebisar på gång hemma. Hade turen att hitta två små ekollon med liten svans på. Bästa tiden att leta i skogen är oktober/november. Eller att "plantera" ner ett helt gäng med ekollon på sommaren och sedan plocka upp dom i oktober (om man hittar dom:), då brukar det vara en liten svans på de flesta!

2014-11-17 @ 09:55:50
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se
Postat av: hemma

Hej! Jag har haft ekollon liggandes i blöt säkert 2 månader, de har spruckit men inget grönt syns till. Jag vet inte om jag ska ta upp dem och göra som du eller låta dem ligga... De är ju hur som helst tokigt snygga när de väl tittar ut de där gröna bladen...
Ha en fin dag!

2014-11-17 @ 14:13:51
URL: http://erika-hemma.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback