Sweet home Alabama

Galet klyschig rubrik, jag vet men när tusan annars ska man citera Lynyrd Skynyrd om inte när jag faktiskt är på väg till just Jacksonville i Alabama? Planet lyfter i svinottan imorgon och sen väntar en veckas häng i den amerikanska södern. Hemma har vi varje kväll denna vecka tittat i kartboken (tidigare ombloggad här) som vi gör varje gång jag eller Jesper reser ifrån familjen och pratat om vilket land jag ska åka till, hur långt det är dit, vilka djur som lever där och annat. Världsbästa boken för både stora och små och mycket mer konkret än att bara prata om en resa i allmänhet. När vi i morse diskuterade hur många pussar en mamma egentligen behöver för att klara sig nio (n i o!) dagar i USA så tydliggjorde Boo "-Mamma, det heter också Amerika." Rätt ska ju vara rätt och som svar på frågan så finns det helt enkelt inget övre mammapuss-tak känner jag.
 
Vad jag ska göra på andra sidan Atlanten? Jo, jag råkade ju ha världens bästa Au-Pairfamilj i London -98 som jag har haft kontakt med sedan dess och "min" lilla tjej Nattis blir snart 19 och ska nu flytta till staterna för att spela tennis på universitetet. Inte utan att jag känner mig hedrad över att åka med och installera henne. Nu ska jag bara hinna med ett möte med Hildur som också befinner sig i Stockholm innan jag far vidare. See you over there!
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback