Odla ekollon - nu är det dags att plocka

Om du också är sugen på att odla en liten ek, eller kastanj för den delen, så är det hög tid att plocka dem nu när de precis fallit av träden, perfekt söndagsnöje som idag när vi fått en timme extra. Vanligtvis brukar jag vänta till våren och plocka de som i bästa fall då börjat gro på marken, men i år plockade jag ekollon för ett par helger sedan och de gror faktiskt redan. Så ut och plocka, lägg dem på ett fat och vattna dagligen tills får en liten "svans", då är det dags att placera dem i en vas, eller flaska så att grodden kan spira. Är ekollonet för litet för öppningen är det bara att sätta knappnålar i dem som jag gjorde här.
 
[ o ]: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Bra tips! Måste passa på och fråga, hade du inte ett uppdrag där du renoverade ett trappräcke med lindat skinn? Om jag nu inte drömt detta, kommer vi att få se processen här på bloggen? Det låter såå spännande och vackert!! Önskar dig en härlig höst!

Svar: Tack! I väntan på ett redaktionellt jobb så kommer det troligen en bloggvariant också :) Håll utkik! Och tack detsamma!
Little miss fix it

2015-10-25 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback