Den nakna sanningen

Supertrött och dessertsugen i väntan på söndagsfilmen övervägde jag att skippa bloggandet. Men jag LOVADE ju faktiskt att uppdatera i helgen så här kommer en sneakpeek (eller sneakpeak, stavningen varierar har jag sett) och ett par ögonblicksbilder från casa Zetterström. Precis som jag hoppades så var både lampor och bordsskivan färdiglackad i fredags och när Jesper var iväg på havsöringfiske igår gjorde jag en rockad i arbetsrummet. Det känns väldigt härligt att använda nischen under fönstret till arbetsplats, där stod den tidigare gästsängen som nu är ett minne blott. Som myshörna tronar istället köksoffan uppbullad med kuddar. Bildligt är detta den nakna sanningen av platsen jag sitter vid i skrivandets stund men jag besparar er röran som lever sitt eget liv på det blivande arbetsbordet bakom ryggen. Det gick inte att möblera precis så som jag tänkte från början - ibland måste man ju helt enkelt känna in det, som ser bra ut på en planskiss, i verkligheten och den ena hyllan tog för sig alldeles för mycket ute i rummet och får alltså stå kvar på sin tidigare plats. Nu blir det tv-soffan och en grymt bra film.

PS. På torsdag landar jag i Milano för ett besök på möbelmässan! Något särskilt ni vill att jag ska rapportera om? DS

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: pernilla

Vilken grym arbetsplats! Där skulle jag trivas som fisken i vattnet.

2011-04-11 @ 09:24:17
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Malin B. --- Organisera Mera

Jättefint!

2011-04-11 @ 12:01:22
URL: http://organiseramera.fugu.se
Postat av: Linda P

Nice, baby ;)! Vi har ngt liknande, fast med en Ikea-bänksksiva. Fast din skiva var snyggare!! Ha det riktigt gött i Milano nu! Du får gärna tipsa mig om sittpuffar, dumt nog var jag lite slarvig på Furniture Fair. kram

2011-04-14 @ 09:12:25
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback